Tehnilised andmed

Kaater Tempo on ehitatud puidust. Tema kaared ja emapuu ning ahtripeegel on tehtud tamme- ja laudis männipuust. Laeva ehituseks kasutatud puit on laevameister August Kruuv’i poolt isiklikult valitud ning see on ilmselt üks põhjus, miks Tempo on nii hästi ajahambale vastu pidanud.

Laeva pikkus on 11 meetrit ja parraste vaheline suurim laius on 2.6 meetrit. Laeva kõrgeim osa on kaptenisilla katus ja selle kõrgus veeliinist on normaalse koormatuse korral on 2.75 meetrit (laeva kaptenisilla ehitamisel võeti arvesse Tartu kunagise ujuvsilla laevakäiguteede kõrgust, nii et selle madalaima punkti ja laeva kõrgeima tipu vahele jäi umbes 20cm) . Laeva kokpiti laius on 2.2 meetrit ja süvis 0.9 meetrit. Laeva võrdlemisi madal süvis teeb temast ideaalse aluse Emajõe vesikonnas ja sellega ühendatud järvedel (Võrtsjärv, Peipsi, Lämmijärv) liikelmiseks.

Laeval on kaheosaline kajut. Vöörikajut on peamiselt ette nähtud magamiseks ning seal on neli magamiskohta. Laeva keskosas asuvas kambüüsis on toidulaud ja kuus istekohta. Neli inimest mahutava pika pingi seljatugi on ülestõstetav ning nii saab selles ruumis öösel magada kaks inimest. Ülemine voodi on “kapteni koiku” – väga püha koht laevas! Kajuti ja kaptenisilla vahele mahub veel käimla. 

Laeva käitab II maailmasõjas osalenud Ameerika Ühendriikite päritolu tankilt demonteeritud  General Motors’i  6 ridamisi asetseva silindriga diiselmootor (Detroit Diesel 6-71, vt fotot). Keskmine kütusekulu maksimaalsetel pööretel on umbes 1 liiter kilomeetri kohta, mida võib pidada üsna normaalseks kulunormiks  4,5 tonni kaaluva laeva kohta. Detroit Diesel 6-71 osutus väga õnnestunud mootoriks ning kaasaegsemad modifikatsioonid samast mootorist on USA-s laialdaselt kasutuses veel tänapäevalgi nii laevadel, veoautodel kui bussidel.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *